Humber Ladies

Vragen, discussies en info over de klassieke toerfietsen.
Plaats reactie
martienvdb

Humber Ladies

Bericht door martienvdb » 25 sep 2018, 13.13

Gisteren flink wat kilometers gemaakt om een nieuw project te "scoren"
Na wat oefenen op jaren 50 fietsen eens kijken of ik deze met meer geduld en beleid op orde kan krijgen. Ben zo blij dat ik hem mocht kopen. Past perfect bij mijn oude kruisframe. Zelfde naven, zelfde versteller. En zelfs zon leuk plastic jaren 30 kapje om het spatbord wit te maken. helaas een hoekje eraf, maar ach.
verkleind 6.jpg[/attachment]

Zoals te zien HEEL veel werk, en niet alleen poetsen. Ga eerst eens rustig de boel schoonmaken en daarna uit elkaar halen. En hopelijk de 14e oktober vast de eerste onderdeeltjes vinden. De velgen zullen wel de grootste uitdaging worden. Gek genoeg remt en schakelt de fiets nog prima.

Qua jaartal vraag ik me af wat het exact is. De E op de LB4 voornaaf komt mij ook niet bekend voor. Framenummer is ergens 1930-1933 als het Raleigh nummer is, wat ik wel denk.
Bijlagen
verkleind 6.jpg
verkleind 5.jpg
verkleind 4.jpg
verkleind 3.jpg
verkleind 2.jpg
verkleind 1.jpg
verkleind 1.jpg (274.23 KiB) 1383 keer bekeken
heb iets met engels spul

maartenB
Contacteer:

Re: Humber Ladies

Bericht door maartenB » 25 sep 2018, 13.22

een LB4 voornaaf, dat wil zeggen gebouwd in 1934. Daar staat de 4 voor.

Wat voor een achternaaf heb je?

Mooi project! Succes! Zijn de velgen doorgerot?

(PS- ik heb de teveel geplaatste fotos even weggehaald)
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net

martienvdb

Bericht door martienvdb » 25 sep 2018, 15.20

Dan is die E een F en zie ik dus LBF uit 1934. Zodra ik tijd heb zal ik de achterste naaf ook schoonmaken. Door de vliegroest heen zie ik het "oude" K naaf graveer patroon. Misschien vindt ik ook de jaarcode. Zou ook 4 moeten zijn dan.

Velgen zijn wellicht nog te redden. Zijn recht en het lijkt maar een dun laagje roest te zijn.
Stuur is wel "chroomloos" inmiddels. Ik zal eens op zoek gaan naar een bedrijf wat de chromen dalen kan herstellen als de fiets ook goed blijkt te fietsen na schoonmaak en afstel smeer- en invetwerk :)

Heeft geen haast deze fiets. Wordt toch geen "daily driver"
heb iets met engels spul

ReinvB

Bericht door ReinvB » 25 sep 2018, 16.14

Wat een mooie fiets ! Zijn dat celluloid jasbeschermers ? De fiets lijkt toch mooi compleet en origineel, dus met poets werk en nieuw vet zul je vast een eind komen. Veel plezier ! Rein

Plaats reactie