Gazelle herenfiets 28 inch

Een korte introductie in dit forum en tips voor het gebruik.
Plaats reactie
SportSpeciaal

Gazelle herenfiets 28 inch

Bericht door SportSpeciaal » 26 okt 2019, 18.27

Goedenavond,

Sinds kort ben ik eigenaar geworden van deze Gazelle herenfiets 28 inch met terugtrap. Ik wil hem graag in geheel originele staat brengen en vroeg mij daarvoor af welke onderdelen origineel zijn en welke er aan vervanging toe zijn. In de fietstas vond ik ook een Locostar dynamo, wellicht hoorde deze er vroeger op en zal ik deze opnieuw monteren. Er zit een origineel Gazelle zadel op. De kettingkast en jasbeschermers hebben een bloemen(?) patroon en het merk is Hesling. Is dit origineel?

P.S. alle extra informatie is uiteraard welkom :)!

Alvast dank voor jullie reacties.

Groet,
Olivier
Bijlagen
IMG_5889.jpg
IMG_5886.jpg
IMG_5885.jpg
IMG_5884.jpg
IMG_5883.jpg
IMG_5882.jpg
IMG_5881.jpg
IMG_5880.jpg
IMG_5879.jpg
Laatst gewijzigd door SportSpeciaal op 3 nov 2019, 18.02, 2 keer totaal gewijzigd.

ReinvB

Re: Gazelle herenfiets 28 inch

Bericht door ReinvB » 26 okt 2019, 19.59

mooie fiets ! Het bloemenpatroon is craquele wat veel van deze oude kettingkasten hebben, wees er zuinig op en voorzichtig mee,want de kettingkasten die je nu kunt kopen,zijn niet echt dezelfde. Als je op de site rijwiel.net kijkt, zie je daar een leuk arikel over kettingkasten van de woerd, maar ook de concurrenten worden genoemd. Of de kast en jasbeschermers origineel zijn in de zin van, in 1949 door de fabriek gemonteerd, weet ik niet, maar 50 jaar zal deze kast in elk geval wel op deze fiets zitten. Groet, Rein

SportSpeciaal

Re: Gazelle herenfiets 28 inch

Bericht door SportSpeciaal » 28 okt 2019, 17.03

ReinvB schreef:
26 okt 2019, 19.59
mooie fiets ! Het bloemenpatroon is craquele wat veel van deze oude kettingkasten hebben, wees er zuinig op en voorzichtig mee,want de kettingkasten die je nu kunt kopen,zijn niet echt dezelfde. Als je op de site rijwiel.net kijkt, zie je daar een leuk arikel over kettingkasten van de woerd, maar ook de concurrenten worden genoemd. Of de kast en jasbeschermers origineel zijn in de zin van, in 1949 door de fabriek gemonteerd, weet ik niet, maar 50 jaar zal deze kast in elk geval wel op deze fiets zitten. Groet, Rein
Hoi Rein, dank voor je bericht. Zal zeker zuinig zijn op de fiets en de kettingkast. Ben benieuwd of ook de Philips koplamp origineel is! Groet, Olivier

ReinvB

Re: Gazelle herenfiets 28 inch 1949

Bericht door ReinvB » 28 okt 2019, 19.20

Fietsen werden in die tijd meestal geleverd zonder verlichtingset, die moesten mensen er zelf bij kopen, dus de philps set is origineel genoeg.

Plaats reactie