Hallo,

Nieuw op dit forum? Stel je even voor!
DustyThuss

Hallo,

Bericht door DustyThuss »

Hallo allen,
Ik ben Dusty Thuss, 20 jaar uit het oosten van het land (Enschede).En al een tijdje volg ik de prachtige restauraties en fietsen hier. Nu heb ik dan eindelijk besloten om zelf ook wat actiever te worden.
Momenteel ben ik samen met mijn broer bezig met het opknappen van 2 gazelle kwiksteps en daarnaast ben ik de trotse eigenaar van een mix and match transportfiets die ik liefkozend mijn frankenstein werkpaard noem. Verder ben ik al een tijdje op zoek naar een oude herenfiets die ik in originele staat kan herstellen.
De twee soorten fietsen die ik ooit in mijn leven zou willen bezitten zijn echter een oude kruisframe tandem en een oude bakfiets.
Hopelijk kan ik hier een hoop leren en natuurlijk ook veel plezier beleven.
Groetjes Dusty,

Foto's komen nog.
Life is like riding a bicycle, to keep your balance you must keep moving.

maartenB
Contacteer:

Re: Hallo,

Bericht door maartenB »

Hoi Dusty,
Alsnog van harte welkom op het forum hoor!
En laat maar komen die fotos.
groetjes,
Maarten
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net

DustyThuss

Hallo,

Hier dan de foto's van mijn kwikstep.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De kwikstep met het bruine zadel is van mij, de kwikstep met het rokzadel is van mijn broer.

Voor mijn kwikstep zoek ik nog een achterlicht,een lamphaak en een gazelle tandwiel dus als iemand bij toeval nog iets heeft liggen? Tevens wanneer ik rem kan ik de trappers nog bijna een voledig keer rond draaien, weet iemand hoe dit komt?

Groeten Dusty,

hjwspan
Contacteer:

Bericht door hjwspan »

Het remmen komt door een niet juiste afstelling van de achternaaf, dat is heel makkelijk te verhelpen!
(zou elke fietsenmaker moeten kunnen)

Net zo'n achterlicht als die andere? Die moet ik ergens hebben :P

Leuke fietsen!
opzoek naar een Phoenix van het eerste uur

Durabo88

Bericht door Durabo88 »

Beste Dusty,

Ik heb zelf ook zo'n Gazelle kwikstep, maar dan met het merk Juncker erop.
Jouw voortandwiel is gewoon origineel, want deze fiets is niet meer uit de tijd dat Gazelle nog de bekende hertjes in het tandwiel monteerde.
Wel hoort er een sportief koplampje op het voorspatbord, dus niet wat er nu op zit.
Die van mij heb ik volledig verbouwd ten behoeve van het gebruik, dus eigenlijk mag ik hier geen commentaar op leveren :roll: .
De originele wielen hebben 28 spaken, welke ik door 36 spaaks wielen met duomatic naaf heb vervangen, die waarschijnlijk uit zo'n Sparta 8-80 fiets kwamen. Heb inmiddels betere velgen, dus ik ga de duomatic naaf daarin spaken en als voornaaf een trommelremnaaf nemen.
Mijn gegalvaniseerde spatborden waren zo roestig dat ik ze zwart gelakt en goud gebiesd heb.

Groeten, Y.
Sportief fietsend!

DustyThuss

Hey,

Bedankt voor alle reacties.

Dat van het tandwiel wist ik niet, Ik ben denk ik van de baan gebracht door een kwikstep die ik hier zag met zo'n tandwiel.

Wat koplamp betreft ik heb een soubitez koplampje die er volgens mij op hoort, alleen zit hier zo'n ringetje voor een lamphaak op en kan ik hem dus niet op het spatbord monteren.

Afbeelding

En ten slot het achterlicht. Weet iemand wat hier origineel op hoort te zitten?

Groeten Dusty,

Elibert van Dalen

Bericht door Elibert van Dalen »

heb nog zon koplampje incl een dynamo compleet setje alleen zit dan het lampje aan de dynamo vast.. volgens mij is dat juist typisch bij een kwikstep.. de kwikstep met het hertjes tandwiel is van 64/65 heb er ook 1 gehad spijt dat ik hem verkocht heb
Gazelle and American Eagle Addicted..

DustyThuss

Voor zo ver ik weet hoort de koplamp op het spatbord. Maar heb je misschien een foto van dit setje? Mijne is namelijk erg beschadigt.

Groeten Dusty,

Nick013

Bericht door Nick013 »

Dusty, heb je al een koplampje gevonden? Hier wordt er nl eentje aangeboden: http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... ousPage=lr ;)

DustyThuss

Hey Nick,

Ja Wilbur heeft al die lampjes voor mij uit zijn collectie gegraven, helaas zijn het niet de lampjes die er op horen..

Bedankt en groeten,

Dusty,

Plaats reactie