Fongers Marktplaats

Vragen, discussies en info over de klassieke toerfietsen.
fongers

Re: Fongers Marktplaats

Bericht door fongers » 17 jan 2013, 23.33

Hoi Arjan,

Daar heb je zeker gelijk in hoor. voo rhet geld war er nu geboden is (2100 Euro :shock: ) Kun je een mooie auto kopen..

Ik zei ook al tegen mijn moeder vanavond; ''Als ik in geldnood zit, weet ik wat ik moet doen'' :lol:

Fijne nacht!

Groetjes Mark

fietser

Bericht door fietser » 17 jan 2013, 23.48

In Indonesie doet een dergelijk model (met 'rem botol')gemakkelijk het equivalent van 4.000 euro.
Zou het waar zijn? Dat brengt me bijna zover om een verkeerde opmerking over het verstand van Indonesische fietsenverzamelaars te maken... ik doe het niet 8-) Het wachten is op de eerste oliesjeik die ook zo bedwelmd raakt door dat gouden logo'tje met schuine rode streep doorheen. Dan kunnen de Fongers-liefhebbers op klompen inpakken.

De 2100-euro-bieder moet trouwens vrijgezel zijn, lijkt mij :mrgreen:
en ja, begrijp dat je 'm koestert. lijkt een betere belegging dan je huis... je hebt over 25 jaar een lekkere zoete appel voor de dorst!
Ik ken een inmiddels overleden man die een hele kast vol verzamelalbums met Nederlandse postzegels had. Inclusief de eerste die ooit uitgegeven is, zo'n 160 jaar oud. Hij zal 25 jaar geleden hetzelfde gedacht hebben.

'

Durabo88

Bericht door Durabo88 » 17 jan 2013, 23.50

Beste Mark,

Ik zat ook al zo te denken van mocht ik geldnood krijgen dan... maar nee ik verkoop liever een paar andere fietsen dan mijn Fongers CCG met zijn bijzondere geschiedenis.

Groeten, Y.
Sportief fietsend!

Durabo88

Bericht door Durabo88 » 18 jan 2013, 10.55

Lieve hemel, al 3600 geboden.
Laatst gewijzigd door Durabo88 op 18 jan 2013, 11.11, 1 keer totaal gewijzigd.
Sportief fietsend!

Jan Benning

Bericht door Jan Benning » 18 jan 2013, 11.10

En de teller staat op €3600..ik vind het absurd! Vraag en aanbod ok, maar dit is toch waanzin?

Durabo88

Bericht door Durabo88 » 18 jan 2013, 11.12

Zeker als je je bedenkt dat iemand die er geen waarde inziet 'm zo naar het oud ijzer had gebracht.

Ik denk dat de verkoopster 100 euro in eerste instantie een net bedrag vond, voordat de biedingen opgang kwamen. Sowieso niet slim om meteen op het eerste telefoontje 'ja' te zeggen en dan achteraf klagen.
Sportief fietsend!

arjank

Bericht door arjank » 18 jan 2013, 11.55

het lijkt wel een veiling van kroonjuwelen! de gegadigden aan de knoppen, de concurrentie argwanend in de gaten houdend. ieder uur stijgt het bod behoorlijk (de ochtend begon met € 2900, nu reeds € 3800!). en een clubje verbaasde volgers die hier, op het forum, steun bij elkaar zoeken...
waar gaat dit naartoe. ik vrees dat jos' opmerking dat zo'n fiets in het oosten gemakkelijk € 4000 doet, niet alleen een richtsnoer is (geweest), maar dat we daar fors overheen gaan. ik zeg dat het eindbod tegen de € 5000 komt te liggen. wie biedt meer?

groeten, arjan

fietser

Bericht door fietser » 18 jan 2013, 12.26

Ik heb zo'n vermoeden dat driekwart van de bieders als puntje bij paaltje komt niet de buidel trekt. Funbieders, stromannen etc. Ik benijd de verkoopster niet als het moment van gunning gekomen is. Moet ze uitpluizen wie er nou serieus is en wie niet. Eerst de opwinding van vermeend diefstal en nu de verkoop rond zien te krijgen - je moet ervoor werken als je op MP iets voor een groot bedrag wilt slijten.

'

Durabo88

Bericht door Durabo88 » 18 jan 2013, 12.26

Beste Arjan,

Als de advertentie lang genoeg blijft staan, zou het wel eens met 5100 euro kunnen eindigen.
Ik krijg een beetje het idee dat er ook gewoon geboden wordt om het bieden. Het is dus de vraag welke biedingen zijn wel echt gemeend.

Als koper kun je nu dit hele forumartikel aan de geschiedenis van je fiets toevoegen, dat is ook wat waard :roll: .

Eigenlijk ben ik ook wel benieuwd wat je nog aan onderdelen en reparaties uit te geven hebt bij deze fiets wil je 'm iets origineler en gebruiksklaar krijgen. Je hebt iig een stel benen handvatten nodig, banden misschien en de velgen moeten opnieuw het nikkelbad in om het remvlak geschikt te maken (oftewel om de velgen weer slijtvast te krijgen). Waarschijnlijk zullen de remblokjes ook wel verdroogd zijn en dus aan vervanging toe. Bagagedrager en zadel kunnen gewoon blijven zitten, dat past nl. bij de gebruiksgeschiedenis van de fiets. Een fiets moet nl. ook enige vracht kunnen dragen. Zo'n steriele 'uit de folder' fiets is leuk, maar er mag best een beetje personal touch van de laatste gebruiker in blijven zitten.

Biedingen al op 4250 euro!

Groeten, Y.
Sportief fietsend!

arjank

Bericht door arjank » 18 jan 2013, 13.43

tsja, dat puntje en paaltje kunnen nog wel eens lastig bij elkaar te brengen zijn. wellicht heeft de schilder uit h. een aantal vrienden gemobiliseerd om deze mevrouw terug te betalen...

en ja: er komen nog een paar centjes bij om 'm 'presenteerbaar' te maken. maar goed, wie over de rug komt...

arjan

Plaats reactie