ERIO fiets

Vragen, discussies en info over de klassieke toerfietsen.
Fongers1952

Re: ERIO fiets

Bericht door Fongers1952 » 26 mei 2018, 21.55

hoge bi schreef:
24 mei 2018, 17.41
ik ben van daag bij ooms geweest het rijwiel gedeelte is haast zeker een durabo uit woudenberg en de spart borden ook en de velgen ook want zijn vader was voor goed spul kijk maar naar het stuur van empo
Ja, dat weet ik nu ook bijna zeker. Een Empo frame is het zeker niet, het 5 cijferige framenummer past echter wel bij Durabo in de jaren 50.
Leuk puzzelen bij dit soort fietsen waar men de onderdelen ingekocht heeft. Zo heb ik ook een WBR fiets die een Pon frame heeft.
Liefhebber van Fongers, Gazelle, Simplex en Lucia

Fongers1952

Re: ERIO fiets

Bericht door Fongers1952 » 12 jun 2018, 17.49

Bijgaande informatie ontving ik van de heer Ooms (junior);
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mijn vader maakte fietsen onder de naam E.R.I.O. Daarnaast was er nog de Fa. Rempt die fietsen in de handel bracht onder de naam Veluwe en de Firma Smit die de merken Stalen Ros en Wapen van Epe verkocht.
Het bijzondere van de firma Smit was dat ze ook plaatstalen jasbeschermers in de handel brachten.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hier noemt hij dus nog een aantal plakmerken waarvan ik nooit gehoord had. Iemand anders wel? Betreft:
-Veluwe
-Stalen Ros
-Wapen van Ede
Liefhebber van Fongers, Gazelle, Simplex en Lucia

Plaats reactie