Fongers BB 65 1934

Vragen, discussies en info over de klassieke toerfietsen.
Hendrik

Re: Fongers BB 65 1934

Bericht door Hendrik » 19 sep 2018, 21.39

Prachtige Fongers, en zou het de enige zijn in Noorwegen?
Mooi land, in mijn tienerjaren zwierven we met de familie elke zomer vier weken lang door dat land, het liefst op de meest afgelegen en ruige plekken :D
Ik ben er al dertig jaar niet meer geweest, en voel altijd een beetje gemis van de ultieme rust die ik daar heb ervaren :(
Krijg je veel opmerkingen daar over de Fongers?

Groet, Erwin

ReinvB

Re: Fongers BB 65 1934

Bericht door ReinvB » 20 sep 2018, 16.08

Eerlijk gezegd gebruik ik de fiets nu te weinig,de kinderen gaan met de bus naar school, de winkels zijn ver van huis en mijn fietstas is maar klein,en naar de stad (Bergen) fietsen is met tunnels en bruggen niet te doen, maar Noorwegen heeft niet echt een oude fietsen cultuur, tussen dure sportartikelen en bouwmarktfietsen is er niet zo veel. De oudere noorse fietsen als DBS lijken wat op de zweedse crescent fietsen,met duits aandoende frames en amerikaanse trapassen, ik ben er niet enthousiast over. Wat mensen hier vooral opvalt aan mijn fiets is het formaat.....ik hoef niet uit het zadel om bergop te gaan .We hebben nu ook en houten roeibootje en mijn vrouw is lid geworden van een vereniging die houten boten instandhoudt, ook een scene waar je op je 40e de jongste bent, dus vergelijkbaar met onze fietsen ;)

Plaats reactie