Er zijn 98 resultaten gevonden

door m-gineering
18 jan 2019, 21.19
Forum: Transportfietsen
Onderwerp: Vraag over achternaaf
Reacties: 7
Weergaves: 321

Re: Vraag over achternaaf

Ik heb nog niet heel veel tijd vrij kunnen maken om de fiets goed te poetsen en verder te bekijken maar wat mij wel opviel is de voornaaf. Er zit een transportfiets voornaaf met een ander gatenpatroon dan ik ken voor een transportfiets en dan ook nog eens in 40-spaaks uitvoering. Voor zover ik heb ...
door m-gineering
15 jan 2019, 20.15
Forum: Toerfietsen
Onderwerp: raleigh 1960 4-speed
Reacties: 7
Weergaves: 240

Re: raleigh 1960 4-speed

Als de dynamo het nog doet (er moeten geen 6v lampjes in, dat trekt die niet) niet uit elkaar halen zonder de handleiding gelezen te hebben, daar kunnen de magneten niet tegen
door m-gineering
8 jan 2019, 23.15
Forum: Welk merk of bouwjaar is dit?
Onderwerp: RIH Speciaal, maar van wanneer?
Reacties: 4
Weergaves: 243

Re: RIH Speciaal, maar van wanneer?

velofilie schreef:
8 jan 2019, 22.14
Zo te zien nu een fijne vakantiefiets.
Dan zou ik toch die drager met 40 jaar oude scharnieren uit plastik weer netjes opvouwen en thuis laten ;)
door m-gineering
20 dec 2018, 13.46
Forum: Sportfietsen
Onderwerp: Olympia Olympiade Ruitenbeek jaren 50
Reacties: 41
Weergaves: 11070

Re: Olympia Olympiade Ruitenbeek jaren 50

Uiteindelijk is de eerste derailleur van het frame afgebroken en vervangen door een Huret Alvit met bijbehorende versteller en Campagnolo geleider. Nu bedien je de versteller weer rechts van het frame. Groeten, Y. Zou er niet origineel een veerloze derailleur met dubbele kabel bediening opgezeten h...
door m-gineering
20 dec 2018, 12.29
Forum: Vragen die je nergens anders kwijt kan
Onderwerp: TIMEX 665
Reacties: 2
Weergaves: 291

Re: TIMEX 665

Jelle Menno schreef:
19 dec 2018, 23.24
Op mijn transportfiets zit een plaatje met de tekst TIMEX 665
Het moet wel heel toevallig zijn,maar ik probeer het toch.
Weet iemand hier iets over te vertellen?
het zal wel een inventarisnummer zijn van een firma die in Transport, IMport en EXport deed
door m-gineering
17 dec 2018, 13.39
Forum: Technische vragen, reparatie en restauratie
Onderwerp: spie loze assen wie wat wanneer waar ?
Reacties: 1
Weergaves: 476

Re: spie loze assen wie wat wanneer waar ?

Hallo Lezers in mijn collectie assen heb ik deze 3 spie loze assen waarvan ik wil weten waarvoor werden deze gebruikt ,door welke fabrikanten en in welke jaren ,kortom wie kan mij/ons daar meer over vertellen ? . Ze zijn alle 3 zo,n 16 mm dik 2 assen zijn 155 MM lang en de middelste is 165 MM lang ...
door m-gineering
16 dec 2018, 17.59
Forum: Technische vragen, reparatie en restauratie
Onderwerp: Band maten
Reacties: 2
Weergaves: 224

Re: Band maten

Hello, Ik heb net geprobeerd om een band op een heel oude Franse fiets te monteren. De wiel lijkt een 28 1 1/2 maar een 40-635 band past echt niet. Zo goed als ik kan het meten is de velg +/- 5mm grotere diameter over de kralen dan een gewoon omafiets wiel. Is er of was er een iets grotere maat dan...
door m-gineering
15 dec 2018, 21.06
Forum: Gezocht
Onderwerp: Vooras info en conus gezocht
Reacties: 5
Weergaves: 241

Re: Vooras info en conus gezocht

Wat je zoekt is een achteras, zoals die van Bhopal. Die zijn 3/8" en worden ook vaak als 9,5 of 10mm verkocht. Die passen in mijn ervaring altijd.[/url] Die Boghal assen zijn er wel degelijk in m10x1 of 3/8x26tpi en ze zijn niet zo rottig dat dat niet meer uitmaakt ;). Veel verkopers (beginnende me...
door m-gineering
14 dec 2018, 13.29
Forum: Activiteiten
Onderwerp: Tubes & Coffee. 16-12
Reacties: 4
Weergaves: 722

Re: Tubes & Coffee. 16-12

Iedereen is uiteraard welkom, en ik zal wat illustraties bij pags 18-25 van de laatste uitgave van het Rijwiel naar beneden halen. Kun je kijken of er echt inbusbouten in een Mecadural zitten ;)
door m-gineering
11 dec 2018, 08.55
Forum: Welk merk of bouwjaar is dit?
Onderwerp: Bouwjaar Raleigh vintage racefiets
Reacties: 6
Weergaves: 375

Re: Bouwjaar Raleigh vintage racefiets

In de bijlage een foto. Ik neem tenminste aan dat dit het framenummer is... Derailleurkabel onder het bracket, oftewel deze fiets is al uit de tijd dat de ontmanteling van Raleigh al in volle gang was, en Raleighs overal en nergens en door iedereen geproduceerd werden. Fiets is misschien beter te d...