Er zijn 58 resultaten gevonden

door Bommel
18 jan 2019, 14.22
Forum: Transportfietsen
Onderwerp: Vraag over achternaaf
Reacties: 7
Weergaves: 315

Re: Vraag over achternaaf

Ik heb nog niet heel veel tijd vrij kunnen maken om de fiets goed te poetsen en verder te bekijken maar wat mij wel opviel is de voornaaf. Er zit een transportfiets voornaaf met een ander gatenpatroon dan ik ken voor een transportfiets en dan ook nog eens in 40-spaaks uitvoering. Voor zover ik heb k...
door Bommel
12 jan 2019, 11.34

Re: Vraag over achternaaf

Bedankt voor de reacties. Ik weet nog niet alles van de historie van deze fiets, maar de vorige eigenaar was hier al mee bezig en als hij meer weet laat hij het me weten. Ik ben als het goed is, de 5e eigenaar in dik 80 jaar. Het is een dik tandwiel, de tanden zijn meer dan 4mm dik dus voor een 3/16...
door Bommel
11 jan 2019, 10.18

Vraag over achternaaf

Hallo, Er is een nieuwe fiets bijgekomen in mijn schuurtje, een Gazelle Transportfiets. Het framenummer begint met 479 en dat zou ergens eerste helft van 1936 zijn. Ik vind het tandwiel voor erg mooi omdat dat nog met boutjes vastzit en de crank ook los is. Op dit moment heeft de fiets een 40 spaaks...
door Bommel
8 jan 2019, 20.41
Forum: Activiteiten
Onderwerp: 7de Antitankroute - 16 juni 2019 - Zandhoven (België)
Reacties: 3
Weergaves: 539

Re: 7de Antitankroute - 16 juni 2019 - Zandhoven (België)

Voor mij 2 plaatsen, ik wil graag een goede vriend van mij introduceren in de mooie hobby van oude fietsen en wij zullen op 2 van mijn oude Gazelles deelnemen.
door Bommel
8 jan 2019, 09.43
Forum: Vragen die je nergens anders kwijt kan
Onderwerp: fietsgeometrie
Reacties: 5
Weergaves: 344

Re: fietsgeometrie

Ik heb je enquete ingevuld. Als ik je tips mag geven dan zou ik qua geometrie vooral kijken naar de positie van het zadel t.o.v. het stuur (dus zowel horizontaal als verticaal), de hoek waaronder de voorvork/balhoofd staat en de hoek van de zadelbuis (positie trapas t.o.v. zadel). Succes met je afst...
door Bommel
28 dec 2018, 15.05
Forum: Even voorstellen
Onderwerp: Dankbaar voor de Oude Fiets
Reacties: 4
Weergaves: 452

Re: Dankbaar voor de Oude Fiets

Welkom,

Ik denk dat uw Nederlands minder roestig is dan menig oude fiets ;)

Ook bij mij geen specifieke kennis over JOCO.
door Bommel
23 nov 2018, 09.11
Forum: Toerfietsen
Onderwerp: gazelle toer populair 1991 gekocht
Reacties: 10
Weergaves: 1252

Re: gazelle toer populair 1991 gekocht

Ik vind het top wat je aan het doen bent. Volgens mij ben je met veel plezier je fiets weer origineel aan het bouwen en heb je straks een fijne fiets. Met foto’s kan ik je helaas niet helpen. Ik denk dat bij deze club de meeste mensen vooral wat met nog oudere fietsen heeft en jouw fiets uit 1991 is...
door Bommel
15 okt 2018, 13.08
Forum: Onderdelen en verzamelobjecten
Onderwerp: Gazelle spatlap en fietsbellen
Reacties: 1
Weergaves: 440

Gazelle spatlap en fietsbellen

Goeiedag, Ik weet dat de hertjes bij Gazelle in het logo eerst naar links keken en op een gegeven moment naar rechts zijn gaan kijken omdat dat beter in de G van Gazelle paste. Maar wanneer is dit bij de spatlappen en fietsbellen ook veranderd? Ik heb spatlappen gezien met de hertjes naar rechts en ...
door Bommel
20 sep 2018, 09.57
Forum: Onderdelen en verzamelobjecten
Onderwerp: Vraag over Philidyne/Philips koplamp
Reacties: 2
Weergaves: 593

Re: Vraag over Philidyne/Philips koplamp

Dank je wel.

Witte kat batterijen, da’s lang geleden dat ik die heb gezien ;)
door Bommel
17 sep 2018, 11.40
Forum: Koffieklets
Onderwerp: Complimenten voor de laatste editie van Het Rijwiel
Reacties: 2
Weergaves: 995

Re: Complimenten voor de laatste editie van Het Rijwiel

Dit weekend nog geen tijd gehad om het te lezen maar dit klinkt als iets waar ik vanavond maar even tijd voor vrij moet maken.

Sowieso top dat elke keer weer nieuwe verhalen gevonden worden om te vertellen.