Welkom Gast !

Verander lettergrootte

Fietsen met technische bijzonderheden

Ein schönes Jaray Rad

Vragen, discussies en info over tandems, driewielers, cardan aangedreven fietsen, vouwfietsen etc.

Re: Ein schönes Jaray Rad

Berichtdoor Maarten Waarlé » 12 mei 2017, 17.50

Ha Richard,
Nee die eerste twee die je voorstelt had ik nog niet gezien.
Op de tweede site zie ik een hele fraaie fiets met behoorlijk afgesleten en dus gebruikte pedalen.
Er werd blijkbaar toch wel mee gefietst, ik heb dit al vaker gezien.
Zo gaandeweg zie ik de verschillende uitvoeringen en variaties. Dat is ook wel interessant. De in Nederland verkochte exemplaren hebben steeds twee pedalen per kant waar de Duitse er drie hebben. En dan die model'' Engelse'' en ''Duitse'' sturen.
Al met al nog genoeg aan te ontdekken.

De fotovergroting die Ed toont is ook fraai .Daar ontbreekt de hefboomdemper aan de voorkant. Heeft er wel gezeten origineel.
In dat boogje aan de voorkant van het frame.

Groeten,
Maarten
Maarten Waarlé

Berichtdoor tredmolen » 13 mei 2017, 20.56

https://www.youtube.com/watch?v=DpiiGSKv8XI

Een zeer kort filmpje, maar voldoende om een indruk te krijgen hoe het werkt...
tredmolen

Berichtdoor gerritkan » 13 mei 2017, 21.29

Leuk zo,n nieuwe uitdaging .
Ben er erg benieuwd naar .
Had die bij de veiling site ook gezien , stond nog veel leuk meer leui,spil bij .
gerritkan

Berichtdoor Maarten Waarlé » 14 mei 2017, 09.39

Richard ,leuk om eens de beweging te zien van zo`n J rad. Ik ben erg benieuwd het zelf te ervaren al zal ik met m`n benen misschien wel ruimte te kort hebben.

Gerrit, Ik heb de veiling ook gevolgd. Zelfs even life .Dat was niet te zien maar wel te beluisteren. Eerder eens met een Bonhams veiling ook live beelden al zag je dan niet meer dan de man met de hamer. Heel star dus.
Waar ik werkelijk verbaasd over was is dat er zo`n enorm hoge prijzen werden betaald voor de fietsen van de TCA veiling.
3000 GBP hamerprijs voor een maat 7 Pedersen en 4200 GBP voor de Quadrant safety met diverse namaakonderdelen.
Daar komt nog zo`n % of 30 boven op en dan nog omrekenen naar euro`s. Niet te doen! Ga ik dus ook niet naar toe in de toekomst.
Véél te duur...

Groeten,
Maarten
Maarten Waarlé

Berichtdoor Michiel Röben » 15 mei 2017, 09.16

Hoi Maarten,
Mooi project heb je weer. Het is misschien wel leuk ze allebei op te knappen, dan kun je eens wisselen van frame. Als ik er naar kijk vind ik dan de een en dan de andere fraai vormgegeven. Dus ik kan niet echt zeggen welke ik uit ontwerp oogpunt mooier vind. Maar het is al een luxe dat je 2 frames hebt toch?
Ben weer benieuwd wat je er van gaat maken...

Groeten,
Michiel ;)
Michiel Röben

Vorige

Keer terug naar Fietsen met technische bijzonderheden

Inloggen

Gebruikersmenu