Welkom Gast !

Verander lettergrootte

Zinvolle links en mooie websites

Maxwell-bedrijfsfilm

Kom je wat moois tegen? Deel het!

Re: Maxwell-bedrijfsfilm

Berichtdoor maartenB » 2 feb 2018, 08.44

Wat een mooie film! Je ziet inderdaad mensen die met veel aandacht in een kleine ruimte een nette fiets in elkaar zetten. Heel ambachtelijk allemaal.

Heeft iemand kunnen zien of ze die frames biezen met een rolletje of met een penseel? Bij mij is het beeld te donker.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
maartenB

Berichtdoor fietser » 2 feb 2018, 12.18

Is er bekend of ze na de oorlog nog steeds bakfietsen maakten en zo ja hoe lang?

Ze verkochten begin jaren 50 nog steeds bakfietsen, transportfietsen, hulpmotorfietsen en alles wat er verder nog bij hoort. Ik ga ervan uit dat dat allemaal eigen productie was. In de loop van de jaren 50 werd dat teruggebracht naar de gewone fietsen.

Wat dat biezen betreft: lichter maken van de plaatjes lukt niet, er zit door de videocompressie niet meer detail in de beelden. Wat wel te zien is, is dat er met een geleider gewerkt wordt die langs de buis gaat. Zie de drie beelden hieronder. In het 3e beeld gaat de hand van de buis weg en zie je de geleider die op een schaduw parallel aan de buis lijkt.

Groeten,
fietser

max1.jpg
max1.jpg (44.2 KiB) 110 keer bekeken

max2.jpg
max2.jpg (41.69 KiB) 110 keer bekeken

max3.jpg
max3.jpg (38.59 KiB) 110 keer bekeken
fietser

Berichtdoor Jeroen Zuiderwijk » 2 feb 2018, 14.42

fietser schreef:
Is er bekend of ze na de oorlog nog steeds bakfietsen maakten en zo ja hoe lang?

Ze verkochten begin jaren 50 nog steeds bakfietsen, transportfietsen, hulpmotorfietsen en alles wat er verder nog bij hoort. Ik ga ervan uit dat dat allemaal eigen productie was. In de loop van de jaren 50 werd dat teruggebracht naar de gewone fietsen.
Dank je. Dan kan mijn bakfiets, mits het echt een Maxwell is dus ook nog uit de jaren '50 komen.
Jeroen Zuiderwijk

Vorige

Keer terug naar Zinvolle links en mooie websites

Inloggen

Gebruikersmenu