Welkom Gast !

Verander lettergrootte

Even voorstellen

Groet uit Bussum

Nieuw op dit forum? Stel je even voor!

Groet uit Bussum

Berichtdoor Jorisoudefiets » 19 okt 2017, 19.49

Fietsen is met de paplepel ingegoten.
Ik zat als kind hele dagen op een BMXje en reed het hele dorp door (Schijndel). Na een tijd ook vaak met een aanhangertje, samen met een vriendje. En het liefst kwam ik modder tegen. Dan moest ik thuis op de deurmat de modder kleding uittrekken. Daar maakte mijn ouders geen probleem van.

Wat groter geworden ging ik iedere zondag met mijn vader tochten fietsen. Ook de landelijke fietsdag, toen kon je nog mooi jaar ringetjes sparen. Dit deed ik tot ik het huis uit ging.
Even 2-3 jaar afgeleid door een brommer (Puch maxi). Daarna de auto en de surfplank. (voor mijn 18e reed ik met een surfkar meerdere keren in de week naar Den Bosch, de Zuiderplas).

Enfin, het fietsen kwam weer terug toen ik in Bussum ging wonen, want daar kun je ontzettend mooi fietsen. Ik kocht als eerste een Jan Jansen hybride. Maar dat was meer een racefiets en ik miste het comfort. Toen heb ik een Achielle met kruisframe gekocht. Mensen die hem zagen gingen ook een Achielle kopen. Helaas is de lak niet dik genoeg, hij roest al in de schuur.

Op dit moment maak ik de meeste uren op een MTB, en dat is sinds kort een fully 29" vanwege het comfort. Ik ben een genieter. Afzien doe ik niet aan, behalve als het weekend tochten in de heuvels betreft. Regen, ijs en sneeuw maken me niet uit.

Uiteindelijk rijd je het lekkerst op een echt oude fiets. Niets rolt beter dan dat. Dus in die fase zit ik nu.

Dit staat op dit moment in de schuur of onder het afdak:
- Burgers oma en een Gazelle oma.
- Panasonic MTB 1990 (cadeau toen ik 18 werd).
- Achielle vintage kruisframe (echter nieuw en mindere kwaliteit).
- Schwinn deluxe 7 gifgroen - beachbike reproductie van model 1957, naar hun zeggen de allereerste cruiser ooit.
- en nog wat modern spul.
Tevens ben ik 2 jaar bezig geweest met een oldtimer motor, een Yamaha DT1 250MX. Het lijkt de enige in NL te zijn.
Jorisoudefiets

Keer terug naar Even voorstellen

Inloggen

Gebruikersmenu