Welkom Gast !

Verander lettergrootte

Fietsen van vóór 1900

crecent safety

Vragen, discussies en info over velocipède, hoge bi en safety.

crecent safety

Berichtdoor arnoldus » 24 apr 2017, 15.30

halo maarten.

In verband met ons gesprek gisteren Zijn hier twee afbeeldingen uit de crecent catalogus , misschien heb je er wat aan voor het bepalen van de vorm de maten en zo.
Gr Nol
Bijlagen
IMG (438x640).jpg
IMG (438x640).jpg (217.2 KiB) 504 keer bekeken
IMG (431x640).jpg
IMG (431x640).jpg (221.25 KiB) 504 keer bekeken
arnoldus
 
Berichten: 169
Geregistreerd: 7 mei 2013, 19.56

Re: crecent safety

Berichtdoor Maarten Waarlé » 24 apr 2017, 18.46

Hallo Nol,

Mooie afbeeldingen!.
Ik denk dat als het achterspatbord lang genoeg is je zelf kan bepalen wat er af moet. Aan de spaken is dat goed af te tellen/meten.
Hetlijkt er op dat ze bij de Cresent achter redelijk hoog eindigen. Hoger dan bij mijn Singer in ieder geval.

Leuk die onderdelen tekening. Ik zie dat ze voor de achterpat (H20 als ik het goed zie)
slechts een model voor links en rechts te gebruiken hebben. Vandaar misschien dat dubbele spatbord oog.

Groeten,
Maarten
Maarten Waarlé
 
Berichten: 1112
Geregistreerd: 5 jun 2012, 20.49

Re: crecent safety

Berichtdoor arnoldus » 24 apr 2017, 22.24

Maarten.

Dat is goed gezien van jou één zelfde model pat voor links en rechts ,slim gedaan bij western wheel works links of rechts altijd goed , hoe zitten de spatbordstangen aan de spatborden bevestigt kan jij dat in de afbeelding zien ?

Gr Nol
arnoldus
 
Berichten: 169
Geregistreerd: 7 mei 2013, 19.56

Re: crecent safety

Berichtdoor maartenB » 25 apr 2017, 07.15

Nol,
ik heb de discussie niet gevolgd maar mijn Crescent heeft één origineel spatbord met stang. Als je detailfotos of maten nodig hebt?
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Avatar gebruiker
maartenB
 
Berichten: 2672
Geregistreerd: 10 apr 2012, 18.39
Woonplaats: Tilburg

Re: crecent safety

Berichtdoor arnoldus » 25 apr 2017, 08.48

Hallo Maarten B ,

Het spatbord voor mijn Cresent zal smaller zijn dan die van jou Cresent maar ik wil wel een paar details oa de vorm van de stang , is het plat of rond metaal? en hoe is het bevestigt ?

Gr Nol
arnoldus
 
Berichten: 169
Geregistreerd: 7 mei 2013, 19.56

Re: crecent safety

Berichtdoor maartenB » 27 apr 2017, 21.47

ik zoek het een dezer dagen voor je na. Mijn spatborden zijn verbazend smal. zou me weinig verbazen als het dezelfde zijn.
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Avatar gebruiker
maartenB
 
Berichten: 2672
Geregistreerd: 10 apr 2012, 18.39
Woonplaats: Tilburg

Re: crecent safety

Berichtdoor maartenB » 29 apr 2017, 11.53

Met een schuifmaat gemeten is mijn spatbord 44 mm breed, 12,5 mm hoog (de bolling), de spatbordstangen hebben een diameter van 6 mm.
Die zaten vast met één klinkmagel, de onderlegring die je op de foto ziet hoort er eigenlijk niet op.
Zeer soortgelijke constructie zie je bij de Hard tyre safeties die afgelopen jaren werden verkocht.(2 onderste fotos)
Misschien heb je er wat aan.
Bijlagen
IMG_6399.jpg
IMG_6399.jpg (161.89 KiB) 371 keer bekeken
IMG_6398.jpg
IMG_6398.jpg (98.42 KiB) 371 keer bekeken
IMG_6397.jpg
IMG_6397.jpg (136.15 KiB) 371 keer bekeken
IMG_6396.jpg
IMG_6396.jpg (191.95 KiB) 371 keer bekeken
30792890.jpg
30792890.jpg (82.31 KiB) 371 keer bekeken
315-a.jpg
315-a.jpg (193.02 KiB) 371 keer bekeken
Meer weten over een specifiek merk of model hoge bi of safety van voor 1895? http://www.antique-bicycles.net
Avatar gebruiker
maartenB
 
Berichten: 2672
Geregistreerd: 10 apr 2012, 18.39
Woonplaats: Tilburg

Re: crecent safety

Berichtdoor arnoldus » 29 apr 2017, 12.38

Bedankt Maarten ,

hier heb ik zeker wat aan , vooral de vorm en maat van de stangen want die ga ik zelf maken .
Nol
arnoldus
 
Berichten: 169
Geregistreerd: 7 mei 2013, 19.56


Keer terug naar Fietsen van vóór 1900

Inloggen

Gebruikersmenu

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten